Strona główna > Blog > Adres do korespondencji. Kogo powiadomić o zmianach?

Adres do korespondencji. Kogo powiadomić o zmianach?

Zmiana miejsca zamieszkania, zawsze wiąże się ze zmianą adresu. Oczywiście nie ma w tym zaskakującego – wie o tym każdy, kto się przeprowadza lub się przeprowadzał. Z powodu zmiany adresu rodzą się jednak komplikacje. Zmieniając adres nie można zapominać o tym, by dochować wszystkich prawnych formalności z tym związanych.

Nowy adres do korespondencji to konieczność wymiany dokumentów.

Obowiązkiem przy zmianie adresu, jest wymiana dokumentów. Dowód osobisty, prawo jazdy – koszt wymiany jest zauważalny, ale innego sposobu nie ma. Oczywiście tutaj każdy praktycznie, pamięta, by to zrobić. Nieaktualne prawo jazdy, czy dowód osobisty mogą spowodować wiele kłopotów, z tego powodu szybko załatwiamy te sprawy. Nie można jednak zapominać o tym, że spraw urzędowo prawnych do załatwienia będzie o wiele więcej.

O zmianie adresu trzeba powiadomić wszystkie firmy, z którymi mamy podpisane umowy.

O zmianie adresu trzeba w pierwszej kolejności powiadomić wszystkie firmy i instytucie, z którymi mamy podpisane jakiekolwiek umowy. W życiu każdego człowieka jest ich wiele. Operator telefonii komórkowej, operator internetowy, bank, zakład ubezpieczeniowy – można wymieniać jeszcze długo. Każda z tych firm i instytucji może przesyłać nam korespondencję, która nierzadko jest dla nas bardzo istotna. Jeśli nie powiadomimy o zmianie adresu zamieszkania, korespondencja będzie docierać pod stary adres, więc do nas po prostu nie dotrze. W przypadku listu zwykłego, jest to mniej istotne, w przypadku listu poleconego już nie, zawsze więc trzeba powiadamiać o fakcie przeprowadzki. W przypadku listu poleconego sytuacja jest inna – przesyłka dwukrotnie awizowana jest uznawana za dostarczoną prawidłowo, a to może już nieść dla nas skutki prawne.

Podsumowując.

Nie warto nie dopełniać formalności powiadamiania firm i instytucji o zmianie naszego adresu. Nie można zapominać, że to działanie tylko i wyłącznie w naszym interesie. Powiadomienie o zmianie adresu do korespondencji, bo o tych pracach mowa, co coś, o czym nie można zapominać. Zapomnienie w tym temacie może spowodować szereg kłopotów, które w porę nie zauważone, mogą doprowadzić do konsekwencji – nawet finansowych.

Poradnik przeprowadzkowy
Mieszkanie w nowym miejscu to nowe obowiązki

Przeprowadzka do nowego miejsca zamieszkania, to krok oczywisty – każdy chce mieszkać bowiem lepiej, każdy chce mieszkać w miejscu, które sobie wymarzył. Decyzja o przeprowadzce może niewiele zmienia w życiu, ale przeprowadzka już tak. Decydując się na przeprowadzkę, w końcu trafiamy do nowego miejsca zamieszkania. Aklimatyzujemy się w nim, sprawdzamy czy jest tak dobre, jak…