Strona główna > Blog > Pozyskiwanie klientów w branży przeprowadzkowej w Łodzi

Pozyskiwanie klientów w branży przeprowadzkowej w Łodzi

Niestety Łódź nie należy do najbogatszych miast w Polsce. Stąd ogromny problem firm przeprowadzkowych z tego regionu – niezwykle trudno jest pozyskać klientów. Wiele osób po prostu nie korzysta z usług przeprowadzkowych.

Pozyskiwanie klientów w branży przeprowadzkowej w Łodzi



Gdy planują zmienić miejsce zamieszkania zazwyczaj pakują się sami, a do transportu mebli wynajmują niewielką ciężarówkę z wypożyczalni lub proszą o pomoc kilku znajomych, jeśli akurat nie posiadają dużych szaf i wersalek lub nie zabierają ich ze sobą. Ta samodzielność często w rzeczywistości nie łączy się z dużymi oszczędnościami, jednak osoby przeprowadzające się samodzielnie przekonana są, że o wiele bezpieczniej i taniej jest przeprowadzić się bez firmy przeprowadzkowej.

Jak przekonać samodzielnych Łodzian do skorzystania z oferty firmy przeprowadzkowej?

Osoby nie mające zaufania do firm usługowych i chcące zaoszczędzić niezwykle trudno jest przekonać i nakłonić do zmiany zdania. Przede wszystkim podstawą  i też największą trudnością jest tu dotarcie do tej klienteli, ponieważ tego typu klienci sami nie szukają firmy nie zgłoszą się do niej z prośbą o pomoc przy przeprowadzce. Dotrzeć do tych klientów można na klika sposobów. Przede wszystkim najważniejsze jest zamieszczanie ogłoszeń w prasie. Co prawda niewiele osób czyta z nudów lub przyzwyczajenia rubryki z ogłoszeniami drobnymi, jednak istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że kolorowa, niewielka reklama firmy przeprowadzkowej zostanie zauważona. Oczywiście większe firmy, a zwłaszcza przedsiębiorcy działający na terenie całego kraju, mogą sobie pozwolić nawet na całostronicową reklamę.

Doskonałym rozwiązaniem byłaby reklama w tygodniku, dwutygodniku czy miesięczniku. Reklama firmy przeprowadzkowej w tego typu periodyku z pewnością wywołałaby spore zdziwienie, a przez to więcej osób zwróciłoby na nią uwagę. Ponadto reklama w poczytnym magazynie life stylowym zwiększyłaby zaufanie do danej firmy. Niestety na rynku łódzkim jest to wciąż nierealna propozycja. Żadnej z łódzkich firm przeprowadzkowych nie stać na taką inwestycję, a płynące z niej profity nie zdołałyby zrekompensować kosztów. Co prawda dobry wizerunek uznaje się wciąż za atrybut wręcz bezcenny, a z pewnością trudny do przełożenia na konkretną sumę pieniędzy, jednak warto kalkulować nakłady w kontekście potencjalnych zysków. A te byłyby tu niestety znikome.

Pozyskiwanie klientów

Kolejne sposoby zachęcenia do skorzystania z oferty firm przeprowadzkowych.

Kolejnym sposobem na zwrócenie uwagi klientów, którzy wcale nie chcą skorzystać z pomocy firmy przeprowadzkowej w Łodzi, bo nie uświadamiają sobie korzyści płynących ze skorzystania z tego typu usług, jest bezpośrednie dotarcie do klientów. W firmie przeprowadzkowej jest to zazwyczaj zadanie handlowca. Dobry handlowiec powinien doskonale znać rynek, w którym pracuje i orientować się w jego specyfice. Ponadto warto by nawiązał dobre, długotrwałe relacje i znajomości z osobami i instytucjami, które znajdują się w tej samej branży, a które nie są dla danej firmy konkurencją. Współpraca bowiem może tu powodować swoisty efekt synergii – firmy działające razem mogą uzyskać większe dochody i zyski, niż każda z nich z osobna. Wymiana wiedzy i informacji może okazać się tu kluczem do sukcesu.

Firmami, z którymi może współpracować firma przeprowadzkowe w obszarze informowania i pozyskiwania klientów są na przykład firmy deweloperskie i pośrednicy w sprzedaży i wynajmie mieszkań. To oni bezpośrednio koordynują i inicjują sytuacje, które bardzo często wymagają przeprowadzki i w których pomoc firmy przeprowadzkowej mogłaby okazać się wskazana. Ponadto deweloperzy są osobami obdarzonymi bardzo dużym kredytem zaufania u klientów – klienci powierzają im swoje mienie i często niemal dorobek życia dlatego zdecydowanie muszą im ufać. Dlatego sugestia ze strony dewelopera może spowodować, że osoba chcąca sprzedać mieszkanie i przeprowadzająca się do innego miejsca będzie chciała skorzystać z usług danej firmy przeprowadzkowej.

Oprócz współpracy z firmami z branży handlowcy mogą pokusić się o stworzenie własnej bazy klientów i wysłanie im ofert handlowych na przykład drogą mailową. Często jednak taki mailing nie jest skuteczny – bardzo niewiele osób decyduje się zgodzić na otrzymanie informacji handlowej. Większość nawet nie zauważa maili promocyjnych i od razy klasyfikuje je w kategorii spamu. Kontakt telefoniczny byłby tu bardziej wskazany. Bazę telefonów można zdobyć na przykład przeglądając ogłoszenia o sprzedaży i wynajmie mieszkań w Łodzi.

Jednak i taki kontakt także jest obwarowany restrykcyjnymi przepisami prawnymi. Osoba, której numer nie jest upubliczniany, na przykład osoba prywatna publikująca ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w internecie, nie może być nagabywana przez handlowców. Nie dotyczy to jednak na przykład jednoosobowych firm i działalności gospodarczych, które posiadają stronę internetową i niejako upubliczniają swoje dane w celu niezbędnym do prowadzenia działalności zarobkowej. Warto więc spróbować skontaktować się z takimi firmami i wyłowić je z gąszczu ofert i informacji znajdujących się w internecie i na internetowych serwisach aukcyjnych specjalizujących się w branży deweloperskiej.

Poradnik przeprowadzkowy
Przeprowadzka do miasta ze wsi. Jak do tego podejść?

Przeprowadzka ze wsi do miasta, to krok, który jest marzeniem bardzo wielu osób. Każdy, kto zna wieś, od tej złej strony, szybko będzie lgnąć do miasta, zdając sobie świetnie sprawę z tego, że i w mieście nie będzie idealnie, ale na pewno o wiele łatwiej. Decyzja o takiej przeprowadzce, to dobry pomysł, nie można jednak…