Firma przeprowadzkowe, by móc konkurować na rynku musi nie tylko świadczyć usługi na podstawowym poziomie. Dziś nie wystarczy już, że pracownicy firmy sprawie przewiozą meble z jednego miejsca na drugie i nic przy tym nie uszkodzą. Dziś klienci są coraz bardziej wymagający, rynek pełen konkurencji, a by wyróżnić się trzeba świadczyć usługi na najwyższym światowym poziomie.
Wdrożenie standardów jakościowych w firmie Fortis Przeprowadzki
Dlatego też od początku swojego istnienia firma Fortis Przeprowadzki postawiła sobie za cel realizację usług w najwyższym standardzie. Głównym wyróżnikiem usług ma być więc bardzo szeroko rozumiana jakość. Jakość w kontekście globalnym – uzgodniona, wdrożona i zmierzona. Pierwszym podstawowym krokiem było tu więc wypracowanie standardów, których będzie przestrzegać firma.
Standardy te następnie zostały spisane, szczegółowo opisane i przedstawiona wszystkim pracownikom tak by mogli się z nimi zapoznać i zgłaszać własne propozycje ulepszeń, uwagi i wioski. Etap konsultacji z pracownikami jest tu niezwykle istotny. Wszelkie proponowane zmiany spotykają się bowiem ze zdecydowanie mniejszym oporem pracowników, jeśli biorą oni udział w ich wdrożeniu. Nawet najlepsze standardy, gdy zostaną zaprezentowane jako rozporządzenie i z góry narzucone wytyczne, których trzeba przestrzegać, nie będą respektowane z należytą uwagą. Pracownicy są najważniejszym ogniwem firmy i to oni, w branży przeprowadzkowej, mają największy wpływ na jakość wykonanej usługi. Bezpośrednio kontaktują się z klientem i to od ich zachowania i kompetencji zależy to, czy klient będzie miał pozytywne zdanie o firmie i jej ofercie po wykonanej przeprowadzce, czy też nie.
Księga standardów świadczonych usług
Tak zwana księga standardów świadczonych usług, stworzona przez firmę Fortis Przeprowadzki, obejmuje kilkanaście szczegółowych wytycznych, które w większości są tajne. Stanowią bowiem o przewadze konkurencyjnej firmy. Ujawnienie wypracowanych metod i sposobów postępowania w tym obszarze porównać można by do ujawnienia parametrów wynalazku tuż przed jego opatentowaniem. Nawet jeśli nie są to aż tak sekretne informacje, firma długo nad nimi pracowała i nie powinna dobrowolnie dzielić się nimi z konkurencją. Każde przedsiębiorstwo ustala własną drogę do sukcesu i własny sposób postępowania, dlatego dzielenie się planami z konkurencją byłoby wyjątkowo nieodpowiedzialne i lekkomyślne. Niekiedy bowiem nawet drobny szczegół w procesie realizacji zamówienia może sprawić, że firma stanie się liderem na rynku. Szczegół oczywisty, jednak przeoczony omyłkowo przez konkurentów przy tworzonym przez nich procesie postępowania.
Więcej o standardach wdrożony w firmie Fortis przeprowadzki można przeczytać na stronie internetowej firmy www.fortis-przeprowadzki.pl .